Saturday, October 17, 2009

Aku sendiri adalah rahsia ..

Kenapa kadang2 kiter rasa diri kita tak dihargai, panggil bile perlu, buang bile tak nak... susahnye nak mencari seorang yang betul memahami dan ambil berat pasal diri kita,kata orang ; Hadiah Terbaik

Kepada kawan - Kesetiaan

Kepada musuh - Kemaafan

Kepada ketua - Khidmat

Kepada yang muda - Contoh terbaik

Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.

Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan

Kepada manusia - Kebebasan

tapi hakikatnya benda nie sume bukan senang kiter bagi dan bukan senang kita dapat...cume kita sebagai insan perlulah muhasabah diri insyaallah sume benda nie akan datang dan kadang2 dia datang kita x perasaan pun...
Kadang2 aku jadi sedih sangat rase nak menangis pun ade..
tapi ku tahan jua kerana tiada siapa yang ambil peduli...
rasa nak marah tapi aku bukan la orang yang suka marah2..
x tau la kadang2 hati aku rase nak meletup jer rase marah, geram..tapi sume tue xde gunanya...aku simpan sumenye dalam hati..biar aku ngan Allah jer tau ape yang aku rasa...bukan x nak share tapi mmg PnC sangat...Aku bukan xprnah terima kejutan besar dalam hidup aku..tapi aku tempuh sume tue dengan hati yang tenang..
Walaupun kadang2 aku akan rasa sebak ..aku sbarkan diri aku...Aku inagtkan diri aku supaya kuat wlaupun pada zahirnya orang nampak happy jer tapi hakikatnya x sama seperti ape yang orang nampak.Aku x peduli ape orang kata pasal aku...aku cuma fikir satu...keluarga aku terutama ayahanda aku yang sangat aku kasihi..xde pe yang boleh membahagiakan aku selain melihat femly aku masih mampu tersenyum tatkala kesedihan datang bertandang...1001 satu kesedihan yang xdapat aku ungkapkan dengan kata2..

No comments:

Post a Comment